0515 42 95 06 op werkdagen van 08.30-17.30 uur

Het textielstra.nl verhaal

Eigenaar Harry Diekstra heeft met zijn textielstra.nl vanaf het begin getracht verenigingen, bedrijven en/of organisaties op het gebied van kleding en de daarbij behorende randzaken zo goed als mogelijk te ontzorgen.

We kunnen inmiddels stellen dat dit behoorlijk is gelukt. textielstra.nl telt nu meer dan 10 medewerkers, die elke dag met volle overgave onze missie over het voetlicht proberen te brengen, en die proberen om verenigingen, bedrijven en/of organisatie zo goed en snel als mogelijk te bedienen.

Wij zijn dan ook erg dankbaar voor het vertrouwen dat vele verenigingen, bedrijven en/of organisaties in textielstra.nl stellen, en hopen oprecht dat zij en toekomstige nieuwe klanten, zullen blijven meereizen met c.q. instappen in, onze textielstra.nl sneltrein.

  • “Gezamenlijk met de klant de situatie op een persoonlijke, nuchtere manier doorgronden en vervolgens bekijken waar textielstra.nl van toegevoegde waarde kan zijn. Daar geniet ik van!”

Kledingsupply vanuit een zolderkamer

Het verhaal van textielstra.nl begint in de DEVO. De DEVO is een winkel aan het Grootzand te Sneek waar veel textiel gerelateerde artikelen worden verkocht. Denk hierbij aan o.a.; ondergoed, sokken, bedmode, huishoudtextiel, breigaren, knopen, ritsen etc.

Harry Diekstra, eigenaar van de DEVO, werd door het bestuur van SWZ BOSO Sneek benaderd, of hij ook een hoekje in zijn winkel vrij kon maken om daar clubkleding van SWZ BOSO Sneek uit te stallen en te verkopen. SWZ BOSO Sneek was na een fusie ontstaan uit v.v. Wit Zwart Sneek en v.v. Sneek en aangezien Harry met de DEVO al sponsor van deze beide verenigingen was, besloot hij op deze vraag in te gaan, ondanks het feit dat dit niet de hoofd activiteit van de DEVO was.

De DEVO is een drukbezochte winkel en al snel zagen andere verenigingen ook de kleding van SWZ Boso Sneek in de DEVO hangen. Dat zorgde voor een onverwacht sneeuwbaleffect, want niet veel later melden zich ook v.v. LSC 1890 en v.v. Nijland met het verzoek, of zij ook een hoekje in de winkel konden krijgen.

 

textielstran_ontstaanswijze
visual_ontstaanswijze_mobiel

 

Die vraag vormde in 2010 de aanleiding voor Harry om vanuit een zolderkamer met de kledingsupply van sportverenigingen te beginnen. Al redelijk snel na de ‘oprichting’, halverwege 2010, werd het speelveld uitgebreid en werd via Hamilton Bright, het bedrijf van broer Egon Diekstra, ook in de bedrijfskledingbehoefte van A-merken als Philips, Samsung, TomTom en Microsoft voorzien.

Daarop werd tevens besloten om de activiteiten niet langer via DEVO te laten lopen, maar om voor de (team)sport- en bedrijfskleding een nieuw bedrijf op te starten, genaamd textielstra.nl.

 

textiel + Diekstra + online = textielstra.nl

De merknaam textielstra.nl is ontstaan vanuit het woord textiel, de branche waarbinnen het bedrijf opereert, en het laatste deel van de achternaam Diekstra.

De toevoeging .nl linkt naar de online diensten, die worden aangeboden, zoals de verkoop van producten vanuit webshops. De knoop in het logo is enerzijds het synoniem voor de kledingbranche en staat anderzijds symbool voor verbondenheid.

Groei door goede afspraken

In de tijd dat textielstra.nl zelfstandig ging opereren, werd op het bedrijvenpark De Hemmen in Sneek een nieuw kantoorpand voor Hamilton Bright gerealiseerd. In dit nieuwe pand werd vervolgens ook kantoor- en bedrijfsruimte voor textielstra.nl gereserveerd.

Het pand van Hamilton Bright is van alle gemakken voorzien en biedt textielstra.nl de perfecte mogelijkheden om door te groeien. textielstra.nl hoeft zich niet meer druk te maken over basale zaken, maar kan zich volledig op de klant richten. Die focus heeft er dan ook toe geleid, dat textielstra.nl de afgelopen jaren stevig is gegroeid. Hieronder is die groei schematisch weergegeven.

 

visual_textielstranl_groei

Met betrekking tot die groei is overigens niet alleen het vertrouwen van klanten in textielstra.nl van het grootste belang, maar moet textielstra.nl tegelijkertijd ook op haar leveranciers kunnen vertrouwen.

Daarom stellen wij zeer strenge eisen aan onze leveranciers, en in een enkel geval soms zelfs te strenge, als het gaat om de kwaliteit van producten, de prijzen en de levertijden. Daarbij verwachten wij van onze leveranciers een no-nonsense benadering of met andere woorden, we willen direct weten, of iets wel of niet mogelijk is. Al onze leveranciers voldoen daaraan en daarom kunnen wij samen met hen er voor zorgen, dat u uw spullen op de juiste wijze en op het juiste tijdstip geleverd krijgt. Enkele van deze leveranciers zijn:

goldpartners

Het huidige vaste textielstra.nl team; een diversiteit aan persoonlijkheden en disciplines!

  • Harry Diekstra
    Eigenaar / verkoop
    @
  • Marc Bosma
    Verkoop / marketing
    @
  • Dennis Meijer
    Ontwerp
    @
  • Patrick Altenburg
    Magazijnmeester
    @
  • Jennifer Oppewal
    Magazijn
    @
  • Ype Doevendans
    Magazijn
    @

Vooruit blijven kijken

Een goede mix van alle benodigde ingrediënten is bij textielstra.nl dus aanwezig. Maar is het beoogde niveau dan al bereikt? Het antwoord op die vraag is nee. Bij textielstra.nl heerst er een winnaars mentaliteit en derhalve zullen wij blijven investeren in onszelf en onze systemen. Zo blijven wij onze concurrentie een stap voor, en kunnen onze partners er van op aan dat alles te allen tijde goed geregeld is.

Missie

textielstra.nl streeft er naar om al haar klanten/aangesloten partners op gepassioneerde wijze totaal (en op maat) te ontzorgen op het gebied van de kleding en bijbehorende zaken. Dit realiseren wij door onze persoonlijke, nuchtere manier van werken, en door constant te investeren in onze medewerkers en full-service klantoplossingen c.q. systemen.

Visie

textielstra.nl wil eind 2021 voor elke kledingsituatie dé full-service ontzorging maatwerkoplossing kunnen bieden op de consumenten-, verenigingen en bedrijvenmarkt in Nederland.

Top